A digitalizáció korában az elektronikus aláírás már szinte minden hivatalos ügy intézésénél kikerülhetetlen. Legyen az egy szerződés, egy okirat vagy egy számla, a digitális aláírással gyorsítjuk és tehermentesítjük a folyamatot, emellett a környezetnek is jót teszünk a papírmentes ügyintézéssel. Az alábbi bejegyzésben segítünk eligazodni a digitális aláírással kapcsolatos kérdésekben, és bemutatjuk, hogy lehet elektronikus aláírást készíteni.
Mit jelent pontosan az elektronikus aláírás?
Az elektronikus aláírás egy olyan eljárás, amely egy számítógépes algoritmuson alapszik. Az algoritmus segítségével jogerővel rendelkező hitelesítést végezhetünk a dokumentumon, mely ezáltal hivatalos és minősített (biztonságos) lesz. Az elektronikus aláírás minden esetben egyenrangú a kézzel történő aláírással. Nem szükséges a papírokat kinyomtatni, elég PDF-formátumban digitálisan aláírni, majd továbbküldeni az illetékes szervnek vagy magányszemélynek.
A FlintSign elektronikus aláírása maximálisan biztonságos és hiteles. Egyedileg azonosítunk minden felhasználót, és az Európai Unió teljes területén jogilag érvényes, az eIDAS rendeletének megfelelő, minősített digitális aláírást biztosítunk. Ehhez bizalmi partnerünk az InfoCert S.p.A.
Hogy lehet elektronikus aláírást készíteni?
- Mindenekelőtt regisztrálj be ingyenesen a FlintSign oldalán, majd extra kedvezményes áron (60.000 Ft + ÁFA) meg tudod vásárolni a minősített elektronikus aláírást időbélyegzővel, 3 évig korlátlan használattal.
- Ahhoz, hogy az aláírásod egyedi és biztonságos legyen, egy videóazonosítási folyamat során ügyintézőnk meggyőződik az adataid hitelességéről.
- Ezután kell elkészítened az InfoCert felhasználói fiókodat, melyen belül kapod meg a tanúsítványt az elektronikus aláírásodról.
- Fontos, hogy az aláírásod egy PIN-kóddal válik érvényessé, tehát ha véletlenül elfelejtenéd vagy elveszítenéd a kódot, nem tudod használni a digitális aláírásodat, és újat kell majd igényelned!
- Az elektronikus aláírás megszerzése után már csak a dokumentumok hitelesítése van hátra!
- Töltsd fel PDF-formátumban a hitelesíteni kívánt dokumentumot, vagy az applikáción keresztül a telefonod segítségével fotózd le, helyezd el az aláírási keretet a dokumentumon (tetszőleges helyen), majd az aláírás gombra kattintva a PIN-kódod megadásával máris hitelesítetted.
- Van lehetőség csoportos aláírást is választani, amely során kollégáid és partnereid is egy gombnyomással hitelesíteni tudják a dokumentumot. A rendszerben látszik, hogy ki írta már alá, hogy ki következik a sorban, sőt az is látható, ha egy aláírás nem érvényes.
Mitől számít minősítettnek az elektronikus aláírás?
Az eIDAS rendelet meghatározása alapján a minősített elektronikus aláírás egy fokozott biztonságú digitális aláírás, amely minősített tanúsítvánnyal rendelkezik, és egy minősített aláírást létrehozó eszközzel készítik.
Ilyen minősített tanúsítványt csak bizalmi szolgáltató bocsáthat ki. A minősített elektronikus aláírás biztonsági szintje a legmagasabb.
Minden minősített aláírással hitelesített okirat teljes bizonyító erejű magánokiratnak vagy közokiratnak minősül (az aláíró személyétől függően).
Miért érdemes a minősített elektronikus aláírást választani?
- biztonságos és hiteles,
- a minősített elektronikus aláírással bárhol és bármikor bármit aláírhatsz,
- egyenrangú a kézzel történő aláírással,
- gyors ügyintézést biztosít,
- környezetbarát, nincs szükség feleslegesen a papírokat halmozni,
- csökkenti a vállalkozás, cég adminisztrációs költségeit,
- az aláírás egyedi és az Európai Unióban is elfogadott.
Összefoglaló:
A digitalizáció korában az elektronikus aláírás egyre elterjedtebb és szinte nélkülözhetetlen a hivatalos ügyek intézésében, legyen szó szerződésről, okiratról vagy számláról. A digitális aláírás gyorsítja a folyamatokat, tehermentesíti a papíralapú ügyintézést és környezetbarát megoldást kínál. Az elektronikus aláírás jogilag egyenértékű a kézi aláírással, és digitális formában hitelesíti a dokumentumokat. A FlintSign által kínált minősített elektronikus aláírás teljes mértékben megfelel az Európai Unió eIDAS rendeletének, és az InfoCert S.p.A. bizalmi szolgáltatóval biztosítja a legmagasabb szintű hitelességet és biztonságot.
A FlintSign e-aláírásával idő és költség is csökkenthető
A FlintSignnál most rendkívül kedvező áron és feltételekkel ajánlunk minősített e-aláírásunkat, amellyel akár csoportos aláírások is intézhetők. A regisztráció teljesen ingyenes, vásárlás után pedig az aláírás aktiválása rövid időn belül/akár aznap megtörténik. Minősített elektronikus aláírásunk bárhonnan elérhető, így egy külföldi tartózkodás sem jelent akadályt. Időt és pénzt spórolhatsz, ha emellett döntesz! Nem érdemes tovább várni a papírmentes irodával - a digitális átállás már történik.
Díjmentes konzultációt itt lehet foglalni.
Gyakori kérdések
Mi az elektronikus aláírás, és hogyan működik?
Válasz: Az elektronikus aláírás egy számítógépes algoritmuson alapuló hitelesítési eljárás, amely lehetővé teszi, hogy hivatalos és jogerős módon aláírjunk digitális dokumentumokat. Jogilag egyenértékű a kézzel történő aláírással, és nincs szükség papíralapú nyomtatásra.
Miért érdemes minősített elektronikus aláírást használni?
A minősített elektronikus aláírás a legmagasabb szintű biztonságot és hitelességet nyújtja, egyenértékű a kézi aláírással. Bárhol és bármikor használható, csökkenti az adminisztrációs költségeket, gyorsítja az ügyintézést, és környezetbarát megoldást biztosít.
Hogyan lehet elektronikus aláírást készíteni?
Az elektronikus aláíráshoz először regisztrálni kell a FlintSign oldalán, majd videóazonosításon keresztül igazolni az adataid hitelességét. A sikeres azonosítás után megkapod a tanúsítványt, amelyet PIN-kóddal aktiválhatsz. Ezután a dokumentumokat digitálisan aláírhatod, akár csoportos aláírási funkcióval is.