Minősített elektronikus pecsételés – automatikus, joghatással bíró hitelesítés szervezeteknek

A minősített elektronikus pecsét olyan szervezeti szintű digitális megoldás, amelynek segítségével egy dokumentum jogilag hiteles módon megjelölhető úgy, hogy az igazolja:
az adott irat valóban az adott szervezettől származik, és tartalma nem módosult.
A FlintSign minősített pecsételés szolgáltatása a legmagasabb uniós szintű eIDAS megfelelőség szerint működik, és bármilyen dokumentum automatikus vagy manuális hitelesítésére alkalmas – legyen szó e-számláról, belső jelentésről, hivatalos nyilatkozatról vagy bármilyen rendszeresen kibocsátott iratról.

Mi a különbség a minősített elektronikus aláírás és a minősített elektronikus pecsét között?

Jellemző
Minősített elektronikus aláírás
Minősített elektronikus pecsét (Qualified eSeal)
Ki igényelheti?
Élő természetes személy (pl. ügyvezető)
Jogi személy / szervezet (pl. cég, hivatal, egyesület)
Kihez köthető?
Egy konkrét emberhez
Egy adott szervezethez
Hogyan használható?
Személyes azonosítás után, kézi jóváhagyással
Automatizált vagy manuális pecsételéssel
Milyen célra való?
Személyes dokumentumok hitelesítése (pl. szerződés)
Hivatalos, szervezeti eredet igazolása (pl. számla, nyilatkozat)

Kinek ajánljuk a minősített pecsételést?

A minősített pecsételés ideális választás azoknak a szervezeteknek, akik:

Automatikusan generálnak nagy mennyiségű dokumentumot (pl. számlázás, igazolások, riportok)

szeretnék igazolni a kibocsátott dokumentumok szervezeti eredetét

nem szeretnék minden dokumentumot személyesen aláírni

szükségük van hiteles és biztonságos megoldásra, amelyet az Európai Unió egészében elfogadják

Példák a felhasználásra

1
Számlák, megrendelések automatikus hitelesítése – legyen szó napi vagy havi kibocsátásról, a dokumentumokat gépileg lehet pecsételni.
2
Időszakos elszámolások hitelesítése – például bankszámlakivonatok, közüzemi és energia-számlák, belső vagy partnerfelé készített havi riportok, elszámolások.
3
E-mail mellékletek szervezeti pecséttel való ellátása – hivatalos kommunikációkhoz.
4
Gép által generált riportok aláírás nélküli, de jogilag hiteles megerősítése – például statisztikák, beszámolók, belső ellenőrzési anyagok.
5
Szervezeti jóváhagyások igazolása – amikor a folyamatban nem személyes aláírásra, hanem intézményi jóváhagyásra van szükség.

Joghatás az EU-ban és Magyarországon

A minősített elektronikus pecsét az eIDAS rendelet (910/2014/EU) szerint teljes joghatással bír az Európai Unió teljes területén, így Magyarországon is. Ez azt jelenti, hogy:

  • Joghatása megegyezik a papíralapú, szervezet által kiadott bélyegző vagy pecsét használatával
  • Eljárásokban bizonyító erővel bír
  • Hivatalosan elfogadott dokumentumhitelesítési forma

A FlintSign által kibocsátott minősített pecsétek minden hazai és uniós elektronikus rendszerben elfogadottak

Technikai részletek

Használat a FlintSign rendszerben

A FlintSign pecsételési szolgáltatása ugyanazzal az egyszerű felülettel használható, mint az elektronikus aláírási rendszerünk:

Elérhető áron, kis- és nagy szervezeteknek is

A FlintSign minősített pecsételési megoldása nem csak a nagyvállalatok számára elérhető! Akár egy egyesület, nonprofit szervezet vagy kisvállalkozás is élhet vele, aki dokumentumaiban szeretné biztosítani a szervezeti hitelességet.

Kérj személyre szabott ajánlatot