Regisztráció

Támogatás

Gyakran ismételt kérdések

Az elektronikus aláírás egy olyan számítógépes algoritmusokon alapuló eljárás, mely jogilag elismert módon használható az elektronikus dokumentumok hitelesítéséhez. Biztonságos és ellenőrizhető, így szinte minden folyamatban helyettesítheti a kézzel írt aláírásokat: például szerződések, megállapodások, engedélyek aláírása és elektronikus csatornákon való továbbítása, melynek során a címzettek szabványos módon ellenőrizhetik a dokumentum hitelességét.

A FlintSign rendszerben megvásárolható minősített elektronikus aláírást az Európai Unió vonatkozó szabályzatainak megfelelő InfoCert S.p.A., mint bizalmi szolgáltató biztosítja.

A FlintSign Aláíró Portál maximum 10MB méretű dokumentumok aláírását engedélyezi.

PDF formátumú dokumentumok aláírása lehetséges.

Az alábbi link megnyitása után a megadott e-mail címre küldjük a jelszó megváltoztatásához szükséges linket.

Jelenleg az alábbi fizetési módok állnak rendelkezésre:

  • Bankkártya
  • Banki átutalás

Munkanapokon reggel 9 és 17 óra között végezhető el a videóazonosítás.

Bejelentkezés után a bal alsó sarokban a Profilomra kattintva és a Megrendeléseim menüpontot választva a korábbi vásárlásaid állapota és számláid jelennek meg.

Ügyintézőnk az összeg számlára történő megérkezése után hagyja jóvá a vásárlást. Ezek után kapsz e-mail értesítést a videóazonosítás linkjével. A fizetés átfutása akár egy munkanap is lehet, kérjük türelmedet.

  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Kattints az „Elfelejtettem a jelszavam” fő gombra a bejelentkezési mezők alatt.
  • Válaszd ki a „Nem emlékszem a User ID-re” opciót és kattints a „Következő” gombra.
  • Válaszd ki, hogy az azonosítás segítségével szeretnéd megkapni felhasználóneved, vagy a tanúsítványod egyedi tulajdonos-azonosítóját szeretnéd használni.
  • Azonosítás esetén:
    • Válaszd ki az azonosító okmány típusát (Személyi igazolvány vagy Útlevél).
    • Add meg az azonosítót kiadó ország kódját (HU).
    • Add meg az okmány azonosítóját.
    • A „Következő” gombra kattintva válaszd ki, hogy szeretnéd megkapni a felhasználóneved.
  • Helyreállítás a Tanúsítvány Egyedi Tulajdonos-Azonosítója (IUT) alapján:
    • Add meg a tanúsítványod egyedi azonosítóját.
    • A „Következő” gombra kattintva válaszd ki, hogy szeretnéd megkapni a felhasználóneved.
  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Kattints az „Elfelejtettem a jelszavam” fő gombra a bejelentkezési mezők alatt.
  • Válaszd ki a „Nem emlékszem a jelszóra” opciót és kattints a „Következő” gombra.
  • Add meg a felhasználó azonosítót a jelszó visszaállításához.
  • Válaszd ki, hogy emailben szeretnéd kapni az ideiglenes link-et vagy SMS-ben szeretnél kapni egy számkódot.
  • Email esetén:
    • E-mail fiókodra megkapod a jelszó megváltoztatásához szükséges link-et. Kattints a link-re.
    • A megnyílt oldalon add meg új jelszavad.
    • A „jelszó mentése” gombra kattintva megváltoztattad a jelszavad.
  • SMS üzenet esetén:
    • Írd be az SMS-ben megkapott kódot.
    • Add meg új jelszavad.
    • A „jelszó mentése” gombra kattintva megváltoztattad a jelszavad.
  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Jelentkezz be az InfoCert felhasználói fiókoddal.
  • Kattints a „Számla kezelése” / „Saját Fiók” menüpontra, majd válaszd ki a „Jelszó módosítása opciót”, végül pedig kattints a „Módosítás” gombra.
  • Add meg jelenlegi jelszavad, majd írd be az új jelszavad.
  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Jelentkezz be az InfoCert felhasználói fiókoddal.
  • Kattints az „Aláírás PIN-kód” menüpontra, majd a „Szerkesztés” gombra.
  • Add meg jelenlegi PIN kódodat, majd írd be az új PIN-kódodat és erősítsed meg a változtatást a „Megerősítés” gombra kattintva.
  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Jelentkezz be az InfoCert felhasználói fiókoddal.
  • Kattints az „OTP kódok” menüpontra.
  • Kattints a jelenlegi telefonszámod melletti „Szám módosítása” gombra.
  • Add meg új mobiltelefonszámodat.
  • Add meg a mobiltelefonodra érkező egyszeri jelszót („OTP”).

Figyelem: ha rossz mobiltelefonszámot regisztráltál, egy teljesen új InfoCert felhasználói fiókra lesz szükséged! Ekkor ugyanis az elektronikus aláírásod is elvész.

  • Nyisd meg ezt a weblapot.
  • Állítsd be a magyar nyelvű (Ungherese) menü opciót a jobb felső sarokban található ikon segítségével.
  • Jelentkezz be az InfoCert felhasználói fiókoddal.
  • Kattints az „Az aláírás felfüggesztése és visszavonása” menüpontra
  • Kattints az „aláírás felfüggesztése” menüpontra, amennyiben felfüggeszteni kívánod az elektronikus aláírásodat.

A Dokumentumtárban a kiválasztott dokumentum melletti lenyíló menüpontban található a „Megosztás” opció. Az oldal egy linket generál, amelyet akár a Flintsign-on nem regisztrált partnereidnek is el tudsz küldeni. A link jelszóval védhető és elérhetőségi ideje beállítható (24-48-72 óra).

A Flintsign oldalra bejelentkezve, a "Profilom" menüben kattints a "Saját aláírásképem" pontra. Itt tudod létrehozni egyedi aláírásképedet, kézi felvitellel, melyet később bármikor megváltoztathatsz Ehhez külön aláírásmintát NEM kell feltölteni.

Partnereiddel közösen a Csoportos aláírás funkció használatával tudsz aláírni. Ehhez mindenképpen szükséges, hogy összes aláíró partnered rendelkezzen elektronikus aláírással.

A magyar bizalmi szolgáltatók listája a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hivatalos nyilvántartásában található. Ez a lista tartalmazza azokat a szolgáltatókat, amelyek megfelelnek az eIDAS (elektronikus azonosítás és bizalmi szolgáltatások) rendelet előírásainak, és jogosultak minősített bizalmi szolgáltatások nyújtására Magyarországon és Európában. Csak azokat a szolgáltatókat tartalmazza, akik a magyar felügyelet alá tartoznak.
 
FlintSign azért nincs benne a magyar bizalmi szolgáltatók listájában, mert nem magyar felügyelet alá tartozik, hanem az olasz felügyelet alá. A FlintSign bizalmi szolgáltató partnere az olasz InfoCert S.p.A., ami viszont benne a EUTL-ben (EU Trusted list) adatbázisában: https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/tl/IT
 
Az a jogszabály, amely kimondja, hogy az Európában bejegyzett és az eIDAS-nak megfelelő bizalmi szolgáltatókat minden tagországnak el kell fogadnia, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 910/2014 rendelete az elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról (eIDAS rendelet). Az eIDAS rendelet fő célja, hogy biztosítsa az elektronikus azonosítás és bizalmi szolgáltatások közös jogi keretét az Európai Unión belül, így lehetővé téve, hogy az egyik tagállamban kibocsátott elektronikus aláírásokat és más bizalmi szolgáltatásokat az összes többi tagállam is elfogadja.
 
A rendelet teljes szövege megtalálható az Európai Unió hivatalos weboldalán, és elérhető több nyelven is. Az eIDAS rendelet biztosítja, hogy a tagállamok kölcsönösen elismerjék az elektronikus aláírásokat és más bizalmi szolgáltatásokat, ezáltal támogatva az egységes digitális piacot az EU-ban.

A rendelet hivatalos szövege itt érhető el: Európai Parlament és a Tanács (EU) 910/2014 rendelete.