A Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) a közelmúltban egy rendkívül fontos felhívást tett közzé, amelyre minden gazdasági szereplőnek komolyan oda kell figyelnie. A közlemény egyértelművé teszi: a törvényi előírások miatt az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) kivezetése elkerülhetetlen. Ez nem egy lehetőség, hanem egy kötelező átállás, amely minden eddigi felhasználót érint.
Idézet a közleményből:
“Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás
Az AVDH (Azonosításra Visszavezetett DokumentumHitelesítés) szolgáltatás véglegesen kivezetésre kerül 2025. október 31. napjával.
Mivel elektronikus ügyintézés során elektronikusan kell hitelesíteni az iratokat, így ahhoz, hogy a gazdálkodó szervezetek eleget tudjanak tenni az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó kötelezettségüknek, a gazdálkodó szervezet képviselői kötelesek minősített elektronikus aláírással rendelkezni.
Gazdálkodó szervezet képviseletében kizárólag piaci minősített elektronikus aláírás használható, a DÁP eAláírás nem használható ilyen célra!”
Ez a változás komoly lépéskényszerbe hozza azokat a gazdálkodó szervezeteket, akik eddig ezt a megoldást használták hivatalos dokumentumaik hitelesítésére.
Miért jelent ez komoly változást?
Az AVDH egy széles körben elterjedt, ingyenes állami szolgáltatás volt, amely lehetővé tette a dokumentumok egyszerű elektronikus hitelesítését. A kivezetésével a gazdálkodó szervezetek számára nem marad más választás, mint egy piaci alapú, minősített elektronikus aláírás beszerzése. Ahogy a MELASZ is hangsúlyozza:
„2018. január 1. óta minden gazdálkodó szervezet köteles az elektronikus ügyintézésre, az AVDH megszűnésével a szervezet képviselőinek minősített elektronikus aláírással kell rendelkezniük a hivatalos iratok hitelesítéséhez.”
Ez a kötelezettség azt jelenti, hogy cégkapun keresztül benyújtandó dokumentumokat, szerződéseket, és egyéb hivatalos iratokat ezentúl csak egy képviseletre jogosult személy által használt, minősített elektronikus aláírással lehet érvényesen hitelesíteni.
A FlintSign zökkenőmentes átállást biztosít
A FlintSign-nál tisztában vagyunk vele, hogy ez a változás sokak számára jelenthet kihívást. Célunk, hogy ezt az átállást minden ügyfelünk számára a lehető leggördülékenyebbé tegyük. Megértjük, hogy az új technológia bevezetése és a megfelelő szolgáltatás kiválasztása idő- és energiaigényes folyamat lehet, ezért minden lehetséges támogatást megadunk Önnek.

Mit kínál a FlintSign?
- Kedvező előfizetési lehetőségek: Különböző csomagjaink között mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb megoldást, legyen szó egyéni vállalkozóról vagy egy nagyobb cégről. Rugalmas előfizetési konstrukcióinkkal igyekszünk levenni a pénzügyi terheket az Ön válláról.
- Könnyen elérhető, szakértő ügyfélszolgálat: Kollégáink készen állnak arra, hogy minden felmerülő kérdésére válaszoljanak, és végigvezessék Önt a minősített elektronikus aláírás igénylésének és használatának teljes folyamatán. Segítünk a megfelelő csomag kiválasztásától kezdve a telepítésen át egészen a napi szintű használatig.
Elérhetőség: [email protected], telefon: 06 70 701 4144, munkanapokon 8-17 óra között.
Ne várjon az utolsó pillanatig! A törvényi kötelezettség egyértelmű, az AVDH kivezetésének határideje pedig közeleg. Tegye meg a szükséges lépéseket időben, hogy vállalkozása zökkenőmentesen folytathassa működését a digitális térben is.
Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma, és tudjon meg többet arról, hogyan segíthet a FlintSign a zökkenőmentes átállásban!