Regisztráció
2024.02.05.

Hogy lehet elektronikus aláírást készíteni?

Tartalom

A digitalizáció korában az elektronikus aláírás már szinte minden hivatalos ügy intézésénél kikerülhetetlen. Legyen az egy szerződés, egy okirat vagy egy számla, a digitális aláírással gyorsítjuk és tehermentesítjük a folyamatot, emellett a környezetnek is jót teszünk a papírmentes ügyintézéssel. Az alábbi bejegyzésben segítünk eligazodni a digitális aláírással kapcsolatos kérdésekben, és bemutatjuk, hogy lehet elektronikus aláírást készíteni.

FlintSign elektronikus aláírás

Mit jelent pontosan az elektronikus aláírás?

Az elektronikus aláírás egy olyan eljárás, amely egy számítógépes algoritmuson alapszik. Az algoritmus segítségével jogerővel rendelkező hitelesítést végezhetünk a dokumentumon, mely ezáltal hivatalos és minősített (biztonságos) lesz. Az elektronikus aláírás minden esetben egyenrangú a kézzel történő aláírással. Nem szükséges a papírokat kinyomtatni, elég PDF-formátumban digitálisan aláírni, majd továbbküldeni az illetékes szervnek vagy magányszemélynek.

A FlintSign elektronikus aláírása maximálisan biztonságos és hiteles. Egyedileg azonosítunk minden felhasználót, és az Európai Unió teljes területén jogilag érvényes, az eIDAS rendeletének megfelelő, minősített digitális aláírást biztosítunk. Ehhez bizalmi partnerünk az InfoCert S.p.A.

Hogy lehet elektronikus aláírást készíteni?

  • Mindenekelőtt regisztrálj be ingyenesen a FlintSign oldalán, majd extra kedvezményes áron (50.000 Ft + ÁFA) meg tudod vásárolni a minősített elektronikus aláírást időbélyegzővel, 3 évig korlátlan használattal.
  • Ahhoz, hogy az aláírásod egyedi és biztonságos legyen, egy videóazonosítási folyamat során ügyintézőnk meggyőződik az adataid hitelességéről.
  • Ezután kell elkészítened az InfoCert felhasználói fiókodat, melyen belül kapod meg a tanúsítványt az elektronikus aláírásodról.
  • Fontos, hogy az aláírásod egy PIN-kóddal válik érvényessé, tehát ha véletlenül elfelejtenéd vagy elveszítenéd a kódot, nem tudod használni a digitális aláírásodat, és újat kell majd igényelned!
  • Az elektronikus aláírás megszerzése után már csak a dokumentumok hitelesítése van hátra!
  • Töltsd fel PDF-formátumban a hitelesíteni kívánt dokumentumot, vagy az applikáción keresztül a telefonod segítségével fotózd le, helyezd el az aláírási keretet a dokumentumon (tetszőleges helyen), majd az aláírás gombra kattintva a PIN-kódod megadásával máris hitelesítetted.
  • Van lehetőség csoportos aláírást is választani, amely során kollégáid és partnereid is egy gombnyomással hitelesíteni tudják a dokumentumot. A rendszerben látszik, hogy ki írta már alá, hogy ki következik a sorban, sőt az is látható, ha egy aláírás nem érvényes.

Mitől számít minősítettnek az elektronikus aláírás?

Az eIDAS rendelet meghatározása alapján a minősített elektronikus aláírás egy fokozott biztonságú digitális aláírás, amely minősített tanúsítvánnyal rendelkezik, és egy minősített aláírást létrehozó eszközzel készítik.

Ilyen minősített tanúsítványt csak bizalmi szolgáltató bocsáthat ki. A minősített elektronikus aláírás biztonsági szintje a legmagasabb.
Minden minősített aláírással hitelesített okirat teljes bizonyító erejű magánokiratnak vagy közokiratnak minősül (az aláíró személyétől függően).

Miért érdemes a minősített elektronikus aláírást választani?

  • biztonságos és hiteles,
  • a minősített elektronikus aláírással bárhol és bármikor bármit aláírhatsz,
  • egyenrangú a kézzel történő aláírással,
  • gyors ügyintézést biztosít,
  • környezetbarát, nincs szükség feleslegesen a papírokat halmozni,
  • csökkenti a vállalkozás, cég adminisztrációs költségeit,
  • az aláírás egyedi és az Európai Unióban is elfogadott.
Friss bejegyzéseink
Hitelesíts dokumentumokat minősített elektronikus aláírással bárhonnan.
Regisztráció